donderdag 12 november 2015

Krak!

Met mijn goudgerande vleugels
glanzend haar en glitterlak
Lig ik samen met mijn zussen
lijdzaam in een engelenbak

Een voor een worden de anderen
gekozen, en ze mogen mee
Een dame of een kindje
laat ze vlinderen, als fiere fee

'n Meisje ziet mij en ze wil me
kopen met te weinig geld
Blijf af, zo petst haar moeder
In het knuistje dichtgekneld

klinkt KRAK. Mijn vleugeltje gebroken
word ik voorzichtig teruggelegd
Sorry hoor, fluistert het meisje
Friemelt schuchter aan haar vlecht

Daar lig ik en het is al bijna
Kerstmis, 'k heb nog steeds geen thuis
Begin nu heftig te verlangen
naar een warm verzorgingshuis

Het nieuwe jaar is daar en hup
verdwijn ik in een klikobak
Met dooie ballen en wat slingers
als rood-goud-glitter schervenprak

Daar, denk ik aan het lieve meisje
dat door haar moeder werd betrapt
Ze zou voor mij een engel wezen
als ze me toen toch had gegapt

(c) Kaat Roozal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten